کال تو اکشن (Call To Action) یک گروه کوتاه از کلمات است که طراحی شده است تا واکنش سریع از خواننده را فراهم کند. بازاریابان در لیست های فروشگاه برنامه، صفحات فرود سایتها، تبلیغات، پوش نوتیفیکیشن ها، کمپین های بازاریابی ایمیل و در طول مسیر کاربر درون اپلیکیشن از CTA استفاده می کنند تا کاربران را به انجام یک اقدام خاص هدایت کنند. به عنوان مثال، خرید، عضویت، دانلود یا انجام هر هدف دلخواه دیگری.
نوشتن یک کال تو اکشن جذاب شامل ترکیب استراتژی، خلاقیت و درک نیازها و رفتارهای مخاطبان شما است. در ادامه چند نکته برای نوشتن یک کال تو اکشن را می توانید مشاهده کنید:
از آخر به اول کار کنید: با شناسایی هدف خود شروع کنید. چه اقدامی را می خواهید مخاطبان خود انجام دهند؟ به عنوان مثال، دانلود برنامه شما، عضویت در خبرنامه، خرید، ثبت نام حساب، دسترسی به محتوا، تکمیل نظرسنجی، دنبال کردن پروفایل های رسانه های اجتماعی شما و غیره.
از زبان ترغیب کننده استفاده کنید: فعل هایی که اقدام را تشویق می کنند ضروری هستند. اطمینان حاصل کنید که زبان واضح، مختصر و جذاب است.
فوریت را ایجاد کنید: اگر مناسب باشد، با اضافه کردن کلماتی مانند “اکنون” یا اضافه کردن عباراتی مانند “پیشنهاد با زمان محدود” یا “پیشنهاد به زودی پایان می یابد” در نزدیکی CTA خود، اقدام فوری را تشویق کنید.
طراحی را در نظر بگیرید: مطمئن شوید CTA شما به صورت بصری متمایز است. از رنگ های متضاد، متن برجسته و اندازه ای که به آسانی قابل توجه باشد استفاده کنید بدون اینکه اغراق کنید. اگر آن یک دکمه یا لینک است، مطمئن شوید که در مکانی برجسته در صفحه قرار دارد.
آن را کوتاه و دلنشین کنید: بهتر است یک CTA بیش از 5 تا 7 کلمه نباشد تا وضوح و اقدام فوری را تضمین کند.
آن را ساده نگه دارید: از استفاده از اصطلاحات بیش از حد پیچیده یا فنی که ممکن است کاربر را گیج کند یا او را منصرف کند، خود داری کنید.
علاوه بر این اصول اساسی، شما همچنین می توانید با استفاده از نکات زیر CTA خود را به سطح بالاتری برسانید:
ایجاد ارزش: به وضوح مزایایی که کاربر با انجام دادن عملی دریافت خواهد کرد را بیان کنید.
استفاده از اثبات اجتماعی (social proof): اگر امکان دارد، اثبات اجتماعی مانند توصیه نامه ها یا نظرات کاربران را در نزدیکی CTA خود قرار دهید تا اعتماد را ایجاد کرده و اقدام به عمل را تشویق کنید.
طراحی یک مسیر بدون مانع: پیروی از CTA باید سر راست و آسان باشد. از هر گونه مراحل سنگینی که ممکن است مخاطبان را از اقدام به عمل باز دارد، خودداری کنید.
نوشتن CTA های موثر یک مهارت است که می تواند به طور قابل توجهی تلاش های بازاریابی، فروش و جذب مشتریان شما را ارتقا دهد. با ترکیب زبان جذاب، طراحی خوب و یک پیشنهاد با ارزش معلوم ، می توانید یک کال تو اکشن ایجاد کنید که مخاطبان خود را به اقدامات مطلوب تحریک کند.
بسته به هدف های شما و مکان قرارگیری کال تو اکشن در قیف فروش کاربر، می توانید از انواع عبارات استفاده کنید. در ادامه فقط چند نمونه از کال تو اکشن ها را می توانید ببینید:
ثبت نام رایگان
اضافه کردن به سبد خرید
دسترسی فوری بگیرید
همین حالا اشتراک ویژه را تجربه کنید
تخفیف های انحصاری را بدست آورید
امروزجزءاعضا شوید
اشتراک بگیرید و از آن بهره ببرید
جایگاه خود را تضمین کنید
پیشنهاد را فعال کنید
به + 10000 مشترک خوشحال بپیوندید
دسترسی به محتوای انحصاری