ردیابی نرخ تبدیل (conversion tracking) فرآیندی است که در آن یک نقطه داده خاص را در یک اپ یا سایت ردیابی میکند. به عنوان مثال، وقتی یک تبلیغگر با یک پلتفرم تبلیغاتی کار میکند، از ردیابی تبدیل استفاده میکند تا بفهمد کاربرانی که جذب میکند، به کدام نقاط داده خاص دسترسی پیدا کرده اند. مثلا اگر تعداد کاربرانی که از یک لندینگ پیج جذب می شوند 2000 نفر باشند و از لندینگ پیج دیگری تعداد 200 نفر جذب شوند لندینگ پیج اولی نرخ تبدیل بالایی دارد و میتواند در بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی آینده کمک کند.
چراردیابیتبدیلمهماست؟
ردیابی تبدیل اطمینان میدهد که تبلیغ گران و شبکههای تبلیغاتی بدانند که نصب یا خرید (یا هر نقطه داده دیگری واقعاً) از کجا نشأت میگیرد که به تعیین کیفیت منبع کمک میکند. همچنین، درک بهتری از عملکرد کمپین برای بهینهسازی در آینده ارائه میدهد.
ردیابی نرخ تبدیل به شما کمک میکند که درباره الگوی رفتاری مشتریان اطلاعات مفیدی کسب نمایید. در واقع با اجرای این تکنیک شما میتوانید بفهمید که مراجعهکنندگان چگونه در وبسایت به گشت و گذار پرداختهاند، چه فعالیتهایی انجام دادهاند و در چه نقطهای وبسایت شما را ترک کردهاند. اطلاعات حاصل از ردیابی نرخ تبدیل میتواند به کسب و کارهای مختلف کمک کند که تحلیل مناسبی از رفتار مشتریان خود به عمل آورند و با استفاده از این اطلاعات، تجربه کاربری بهتری برای مشتریان خود فراهم نمایند.
ردیابی نرخ تبدیل در Google Ads
یکی از دلایلی که تبلیغات گوگل ادز تا این اندازه محبوب هستند این است که به شما امکان ردیابی نرخ تبدیل و آنالیز کمپین تان را میدهند. مزیت این کمپینها این است که امکان اتصال شما به ابزارهای تحلیل گوگل ادز را فراهم میکند. برای ردیابی نرخ تبدیل و اندازه گیری کانورژن در گوگل ادز شما دو راه در پیش دارید. اگر از قبل در گوگل آنالیتیکس هدف (goal) تعریف کرده باشید میتوانید همان اهداف را به گوگل ادز انتقال دهید یا اصطلاحا ایمپورت کنید. راه دوم استفاده از خود گوگل ادز است. به این صورت که شما به طور مستقیم در google ads هدف (goal) خود را تنظیم کنید.
با ادغام گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز و وارد نمودن اهداف تعیین شده قبلی در گوگل ادز، شما میتوانید دادهها و اطلاعات ارزشمندی در مورد نرخ تبدیل وب سایت خود در پلتفرم گوگل ادز مشاهده کنید. به عنوان مثال میتوانید بفهمید کدام کلیدواژهها، تبلیغات و کمپینهای بازاریابی بیشترین تبدیل را نتیجه میدهند و هزینه تمام شده هر یک چقدر است.