تبلیغات CPA

CPA  چیست؟

در بازاریابی دیجیتال ، هزینه  به ازای هرعمل  (Cost Per Action)،  که با هزینه  جذب مشتری نباید به اشتباه گرفته شود ، یک مدل هزینه است که در آن تبلیغ کننده هزینه ثابتی را  وقتی کاربر یک رویداد پس از نصب مشخص شده را کامل می کند، (مانند خرید یا ثبت نام) به منتشر کننده تبلیغ می پردازد .

چگونه CPA محاسبه می شود؟

برای محاسبه CPA، به سادگی کل هزینه تبلیغات را بر تعداد بارهایی که رویداد پیش تعیین شده رخ داده (تبدیل انجام شده)  تقسیم میکنیم.

 CPA خوب چیست؟

 CPA “خوب”  نسبتاً ذهنی است، زیرا به بازارعمودی کسب وکار شما و KPI های کمپین شما بستگی دارد. با این حال، به عنوان یک قاعده عمومی، کمپین شما باید کاربران را با قیمتی سودآور به دست آورد. این بدان معناست که درآمد متوسط هر کاربر (ARPU) باید از CPA بیشتر باشد.

 آیا CPA بهتر از CPC است؟

اغلب، بازاریابان ممکن است سر درگم باشند که آیا باید CPA یا هزینه بر اساس کلیک (CPC) را به عنوان مدل هزینه تبلیغاتی خود انتخاب کنند. با این حال، این بستگی به هدف کمپین شما خواهد داشت. اگر به اندازه گیری تعامل با یک تبلیغ در هنگام اجرای یک کمپین  در بالای قیف  فروش می پردازید، ممکن است بخواهید مدل تبلیغات CPC  را در نظر بگیرید که هزینه ثابتی به تبلیغ کننده تبلیغ می پردازد وقتی کاربری روی یک تبلیغ کلیک می کند.

 با این حال، اگر نیاز دارید بدانید که کاربر پس از نصب اپلیکیشن یا ثپت نام در سایت  شما چه کاری انجام می دهد، به خصوص اگر KPI شما متمرکز بر درآمدی است که یک کاربر تولید می کند،  از مدل تبلیغات CPA استفاده کنید. تبلیغات CPC هنوز هم با توجه به دسترسی گسترده اش، توسط بازاریابان دیجیتال بیشتری پذیرفته شده است. تعدادکمی از  شبکه های تبلیغاتی مدل قیمت گذاری CPA را پیشنهاد می دهند زیرا خطر یک کمپین با نرخ تبدیل پایین را دارند که منجر به حداقل سود از سرمایه ای  است که قبلاً پیش پرداخت کرده اند.