تبلیغات CPC

CPC چیست؟

هزینه به ازای هر کلیک ( Cost Per Click ) میزان میانگین هزینه ای است که یک تبلیغ دهنده هر بار که یک کاربر بر روی تبلیغش کلیک می کند، پرداخت می کند. تا زمانیکه کاربر روی تبلیغ کلیک نکند تبلیغ دهنده هیچ هزینه ایی متحمل نمیشود. این باعث میشود که مدل تبلیغات CPC برای کمپین های نرخ تبدیل در مقایسه با کمپین های معرفی برند ارزش بیشتری داشته باشد.

تبلیغات CPC که همچنین به عنوان پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) نیز شناخته می شود، یکی از چندین مدل هزینه در بازاریابی دیجیتال که به عنوان یک شاخص کلیدی در تعیین اینکه تبلیغات شما تا چه حد خوب عمل میکند مورد استفاده قرار میگیرد. وقتی یک تبلیغ دهنده مدل تبلیغات CPC را انتخاب می کند، برای هر کلیک یک پیشنهاد حداکثر انتخاب می کند و پلتفرم تبلیغاتی پیشنهاد حداکثر یا هزینه واقعی هر کلیک را از آنها دریافت می کند؛ هر کدام که بیشتر باشد.

CPC معمولاً در تبلیغات موتورهای جستجو مانند Google Ads استفاده می شود، جایی که تبلیغ دهندگان بر روی کلمات کلیدی خاصی که به کسب وکار آنها مربوط می شود، پیشنهاد می دهند. هزینه هر کلیک می تواند بسته به رقابت برای کلمه کلیدی، کیفیت تبلیغ و مرتبط بودن لندینگ پیج (landing page) متغیر باشد. بازاریابی تبلیغات CPC محبوب است زیرا تبلیغ دهندگان می توانند به راحتی از این مدل قیمت گذاری استفاده کنند زیرا ساده، قابل اندازه گیری است و نشانه واضحی از عملکرد یک کمپین تبلیغاتی است. تجزیه و تحلیل هزینه متوسط هر کلیک یک کمپین به بازاریابان امکان می دهد تا تنظیماتی را انجام دهند و هر تغییر بعدی در عملکرد را اندازه گیری کنند تا تبلیغ را بهینه کنند و بهترین نتیجه را بگیرند.

 چگونه هزینه به ازای هر کلیک را محاسبه کنیم

برای محاسبه هزینه متوسط به ازای هر کلیک یک کمپین تبلیغاتی ، به سادگی هزینه تبلیغات کل را بر تعداد کلیک ها بر روی تبلیغ تقسیم کنید.