تبلیغات CPM

CPM چیست؟

هزینه به ازای هزار نمایش  (Cost Per Mile)،  یک مدل قیمت ‌گذاری است که در آن تبلیغ‌ کنندگان برای هر هزار بار نمایش تبلیغ خود به کاربران،  بدون در نظر گرفتن اینکه کاربران هر گونه عمل خاصی انجام دهند یا نه ، مبلغ ثابتی پرداخت می‌کنند. تبلیغات CPM نوعی از تبلیغات دیجیتال است که هزینه‌ی آن بر اساس تعداد نمایش به کاربران، محاسبه می‌شود و به همین دلیل ، به عنوان تبلیغات نمایشی نیز شناخته می‌شود.

تبلیغات CPC در مقابل تبلیغات CPM

در حوزه تبلیغات دیجیتال، چندین مدل هزینه وجود دارد که بازاریابان می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند. مدل‌های قیمت ‌گذاری هزینه به ازای هر کلیک (CPC) و CPM  اغلب با یکدیگر مقایسه می‌شوند. تبلیغات  CPC ارتباط مستقیمی بین سرمایه‌گذاری و اقدامات قابل لمس را فراهم می‌کند، که آن را برای کمپین‌هایی که هدف آنها تحریک تعاملات خاص کاربران است، مناسب می‌سازد.

از سوی دیگر، تبلیغات CPM بر روی دیده شدن گسترده ‌تر و آگاهی از برند تأکید می‌کند، که  باعث میشود یک انتخاب ترجیحی برای کمپین‌هایی باشد  که به دستیابی به یک مخاطب گسترده بدون نیاز به تعامل  فوری را اولویت قرار داده اند. انتخاب بین CPC  و  CPM  به هدف کمپین وابسته است.

تبلیغات eCPM در مقابل تبلیغات CPM

هزینه مؤثر به ازای هزار نمایش (eCPM) با در نظر گرفتن هزینه مرتبط با نمایش تبلیغ و همچنین سود کسب شده از تبدیل ها ، درآمد تولید شده بر هزار نمایش تبلیغ را ارزیابی میکند. از سوی دیگر، CPM فقط هزینه  بر هزار نمایش تبلیغ را  اندازه گیری می کند.

چگونه CPM را در بازاریابی دیجیتال محاسبه کنیم

فرمول CPM بسیار ساده است. هزینه کل کمپین تبلیغاتی را تقسیم بر تعداد کل نمایش‌های تبلیغ کنید و سپس در یک هزار ضرب کنید. این مقدار هزینه‌ای است که یک تبلیغ‌کننده برای هزار نمایش تبلیغ خود پرداخت می‌کند.