اینگیجمنت دوباره (Re-engagement)

تعریف اینگیجمنت دوباره (Re-engagement)

اینگیجمنت دوباره (Re-engagement) یا تعامل مجدد عملی است که در آن به کاربرانی که قبلاً اینگیجمنت داشته اند(به عنوان مثال با کلیک بر روی یک تبلیغ) و تمایل به تبدیل شدن را نشان داده‌اند ، تبلیغات ارائه می‌شود. این تبلیغات در سراسر وب و در اپلیکیشن ها ظاهر می‌شوند و باعث می‌شوند برندها در دیدرس بازدید کنندگانی که خارج شده‌اند، حضور داشته باشند و آن‌ها را به سمت خود جذب کنند (و در نهایت تبدیل شوند).

تبلیغات محصولات پویا (DPAs) مثال خوبی از ریتارگتینگ (Retargeting ) و اینگیجمنت دوباره هستند. برای تجارت الکترونیک، اگر کاربر اقلام مختلفی را به سبد خرید خود اضافه کرده اما در یک بازه زمانی مشخص خرید را انجام نداده باشد، می‌توان از DPAs برای  اینگیجمنت دوباره آن‌ها استفاده کرد. این کار با نمایش تبلیغی که به آن‌ها یادآوری می‌کند که خرید خود را کامل کنند، کاربر را تشویق به تبدیل می‌کند. این استراتژی اینگیجمنت دوباره در نهایت باید موجب به حداقل رساندن ترک سبد خرید و در نتیجه افزایش بازگشت سرمایه تبلیغاتی (ROAS ) شود.

اینگیجمنت دوباره همچنین می‌تواند تمرین خوبی برای  بازگشت کاربرانی که اپلیکیشن شما را حذف کرده یا دیگر با آن در تعامل نیستند، باشد. به عنوان مثال، با شناسایی کاربرانی که اپلیکیشن شما را نصب کرده‌اند اما در یک بازه زمانی مشخص آن را باز نکرده‌اند، می‌توانید این کاربران را برای اینگیجمنت دوباره هدف بگیرید تا آن‌ها را به اپ خود بازگردانید و ارزش عمر (Lifetime value) آن‌ها را افزایش دهید.

چرا  اینگیجمنت دوباره مهم است؟

اینگیجمنت دوباره یا تعامل مجدد یک روش بازاریابی مهم برای همه بازارهای هدف  است. این یک عملیات موثر است که هزینه تبلیغات را بر روی کاربرانی تمرکز میدهد که بر اساس تمایلات قبلی (اینگیجمنت مانند کلیک بر روی تبلیغ) به عنوان افرادی که احتمال تبدیل بیشتری دارند، شناسایی شده‌اند. به همین دلیل بیشتر بازاریابانی که هزینه تبلیغات خود را برای تعامل مجدد کاربران استفاده می‌کنند، انتظار دارند که  ROI بالاتری نسبت به بیشتر کانال‌های تبلیغات دیجیتال دیگر مشاهده ‌کنند.

 تعامل مجدد یک ابزار قدرتمند برای برندسازی و بهینه‌ سازی تبدیل است که بهترین نتیجه را به عنوان بخشی از یک استراتژی دیجیتال گسترده، از جمله تبلیغات در تمام کانال‌های دیجیتال مانند وب، ایمیل، وب موبایل و تبلیغات درون برنامه به دست می‌آورد. شرکت‌هایی مانند گوگل ابزارهایی به طور خاص برای اینگجمنت دوباره دارند. کمپین‌های اپلیکیشن برای جذب کاربران در گوگل به بازاریابان کمک میکند تا کاربران موجود در اپلیکیشن را با تبلیغات مرتبط به تعامل مجدد تشویق کنند.

کمپین قطره ای برقراری تعامل مجدد (Re-engagement)

بازاریابی قطره ای یا دریپ مارکتینگ (Drip Marketing) فرآیندی است که در آن اطلاعات مرتبط با کسب و کار را از طریق ابزارهای اطلاع رسانی مانند ایمیل، پست ها، تماس تلفنی و یا بروشورها به مشتریان و مخاطبان خود می رسانیم. کمپین های اینگیجمنت دوباره یک نوع از این بازاریابی میباشد که در آن تمرکز به ارتباط مجدد با مشتری و ترغیب آن به بازگشت به قیف فروش می باشد.