زمان عدم فعالیت (Time of inactivity) به مدت زمانی اشاره دارد که کاربر آخرین بار با یک اپلیکیشن یا سایت یک کسب و کار در ارتباط بوده گذشته است. شناسایی و بخش بندی (Segmentation) کاربران غیرفعال بر اساس زمان عدم فعالیت برای اجرای کمپین های موفقیت آمیز بازاریابی مجدد بسیار مهم است.
چرازمانعدمفعالیتمهماست؟
چه پوش نوتیفیکیشن باشد یا تبلیغات ریتارگتینگ درون برنامه ای، کمپین های بازاریابی مجدد فرصتی است برای یادآوری به کاربران غیرفعال که چرا از اول با کسب و کار شما ارتباط داشته اند (مانند نصب اپلیکیشن یا خرید اشتراک در سایت) . با ریتارگتینگ (Retargeting) به کاربران غیرفعال با پیام های شخصی سازی شده و مرتبط، یک کسب و کار می تواند ارزشی که ارائه می دهد را تقویت کرده و از ریزش کاربران جلوگیری کند. استفاده از پیام های شخصی سازی شده و اضافه کردن لینک های عمیق (deep links) برای اطمینان از اینکه کاربران نه تنها روی تبلیغ کلیک می کنند، بلکه به بخش مرتبط در سایت و یا اپلیکیشن منتقل می شوند تا به محض اینگیجمنت دوباره (Re-engagement)، اقدامات مطلوب ما را انجام دهند.
بیاییدچندمثالعملیرابررسیکنیم:
زمانعدمفعالیت دو هفته : یک کاربر دو هفته غیرفعال بوده است. در این حالت، کاربر ممکن است به سادگی در دنیای واقعی مشغول باشد و تنها به یادآوری کوچکی یا یک پیشنهاد منحصر به فرد نیاز داشته باشد. پیام می تواند به زمان عدم فعالیت اشاره کند و مانند این باشد : “در این دو هفته گذشته ما همچنان به فکر شما بودیم.”
زمان عدم فعالیت دو ماه : یک کاربر دو ماه غیرفعال بوده است. در این سناریو، کاربر ممکن است نیاز به تشویق با تخفیف یا پیشنهاد ویژه داشته باشد تا اشتیاقی که در زمان اینگیجمنت با کسب و کار شما داشته اند را دوباره بر انگیزد.
زمان عدم فعالیت شش ماه : یک کاربر تا شش ماه غیرفعال بوده است. در این حالت، ممکن است مناسب باشد تا خدمات و ارزش های جدیدی که کسب و کار از زمان آخرین باری که کاربر با آن در ارتباط بوده ارائه کرده است را به کاربر نشان دهد.