API چیست؟

تعریف API

رابط برنامه ‌نویسی (API) دسترسی به یک بخش محدودی از یک نرم‌افزار را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند. با ارائه دسترسی به یک API برای یک اپلیکیشن خاص، توسعه‌دهنده API به دیگران کمک می‌کند تا قابلیت‌های اپلیکیشن خود را گسترش دهند یا اطلاعاتی که قبلاً قابل دسترسی نبوده است، فراهم کنند.

چرا API ها مهم هستند؟

APIها به سه روش اصلی مفید هستند. اولاً، API ها به توسعه ‌دهندگان کمک می‌کنند تا به راحتی ویژگی‌های جدید را به برنامه‌های خود اضافه کنند. به جای ساختن چیزی از ابتدا، یک توسعه‌دهنده می‌تواند به یک API مفید دسترسی پیدا کند تا زمان توسعه را صرفه جویی کند و اطمینان حاصل کند که قابلیت‌های کلیدی به طور موثر کار می‌کنند. ثانیاً، ایجاد یک API به شرکتی که پشت آن است کمک می‌کند به طور طبیعی گسترش یابد. با ارائه دسترسی محدود به توسعه‌دهندگان خارجی به ابزارهای داخلی تحت شرایط سخت، سازندگان API می‌توانند دسترسی به نرم‌افزار و برند خود را افزایش دهند و ارزشی را برای به اشتراک گذاشتن کار خود فراهم کنند.

درنهایت، API ها همچنین می‌توانند به کاربران در اتصال اقتصاد اینترنت و برنامه‌های تلفن همراه کمک کنند. آنها رفتارهای آنلاین ضروری را پشتیبانی می‌کنند – مانند دکمه‌های به اشتراک گذاری یا گزینه‌های ورود شبکه های اجتماعی . حتی استفاده از داده‌های نقشه در برنامه‌های تجارت الکترونیکی نیاز به یک API دارد واینگونه  API ها برای کاربران ضروری شده‌اند. با استفاده از API ها، توسعه‌دهندگان به کاهش  تکه تکه بودن خدمات  در سراسر اینترنت کمک می‌کنند و مسیریابی را از طریق یک اکوسیستم متصل از سایت‌ها، پلتفرم‌ها و برنامه‌های تلفن همراه بهبود می‌بخشند.

API ها و تبلیغات

در زمینه تبلیغات  کسب و کارها، API ها اغلب برای کمک به توسعه‌دهندگان در ارائه اطلاعات به بازاریابان استفاده می‌شوند. به جای مجبور کردن مردم به خواندن فایل‌های CSV یا جستجو دستی در داده‌ها، API ها به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا این اطلاعات را به یک داشبورد منتقل کنند. این کار به طور خاص برای بازاریابان بسیار مهم است زیرا به آنها کمک می‌کند تا داده‌های مشابه را در چندین کمپین به طور همزمان تحلیل کنند.

می توان از یکAPIpostbackبرای ارائه داده‌های تبدیل (Conversion) به تبلیغ‌گرانی که کمپین‌هایی را در چندین شبکه اجرا می‌کنند استفاده نمود. با استفاده از یک API برای تأیید این شبکه‌ها، تبلیغ‌گران می‌توانند به راحتی عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی  اجرا شده با شرکای سازمانی   را از طریق داشبورد خود ردیابی کنند.