هزینه به ازای هر نصب (Cost Per Install) یک مدل هزینه برای کمپین های جذب کاربر است و یک CPI نرخ ثابتی است که یک تبلیغ دهنده به یک شبکه تبلیغاتی پرداخت می کند در صورتیکه یک اپلیکیشن نصب شود. CPI یک معیار صرفاً برای اپلیکیشن های تلفن همراه است و توسط بازاریابان برای اندازه گیری بودجه های تبلیغاتی خود استفاده می شود.
هزینه به ازای هر نصب با تقسیم هزینه بازاریابی برای یک کمپین بر تعداد کل نصب اپلیکیشن مرتبط با آن کمپین محاسبه می شود. به عنوان مثال ، اگر شما ۵۰۰ هزار تومان هزینه تبلیغات برای اپلیکیشن خود صرف کرده و کمپین ۵۰ نصب جمع کرده باشد ، هزینه هر نصب کمپین شما ۱۰ هزار تومان خواهد بود.
CPI یک معیار مربوط به هزینه های جذب مشتری (CAC) است و برای شناسایی موفقیت تبلیغات هزینه شده بازاریابان برای جذب کاربران جدید استفاده می شود. بازاریابان معمولاً CPI را به همراه درآمد متوسط برای هر کاربر (ARPU) در نظر میگیرند تا اطمینان حاصل کنند که درآمد تولید شده بیشتر از هزینه های جذب کاربران جدید اپلیکیشن است.
از آنجا که CPI فقط جذب کاربر جدید را پیگیری می کند ، لازم است بازاریابان از سایر معیارهایی مانند تعامل (Engagement) و طول سشن (session) استفاده کنند تا نرخ خروج را نظارت کنند. توجه داشته باشید که یک کمپین با تبلیغات CPI تنها راه برای جمع آوری کاربران جدید اپلیکیشن نیست ، زیرا بازاریابان همچنین از ترافیک ارگانیک ، بازاریابی محتوا از طریق وبلاگ ها ، وب سایت ها ، ایمیل ها ، بهینه سازی فروشگاه های برنامه (ASO) و غیره استفاده می کنند.
CPI یک معیار حیاتی است که بازاریابان برای اطمینان حاصل از اینکه کمپین هایشان در حد بودجه باقی می مانند ، استفاده می کنند. از آنجا که شبکه تبلیغاتی تنها پس از نصب اپ هزینه خدمات را دریافت میکند، این مدل به درستی شبکه ها را تشویق می کند تا بهترین مخاطبین ممکن را برای کمپین های شما با تبلیغات CPI هدف بگیرند.
CPI یک معیار اساسی برای بازاریابان اپلیکیشن است اما نباید با CPM ، CPA یا eCPI اشتباه گرفته شود. در زیر ، ما تفاوت این سه معیار را بررسی می کنیم و چگونگی استفاده از هر کدام را توضیح می دهیم.
در مدل هزینه بر هزار نمایش (CPM) ، تبلیغ دهندگان هنگامی که یک تبلیغ مشاهده می شود هزینه پرداخت می کنند ، اما مدل CPI یک قدم جلوتر می رود و می خواهد که منتشر کننده تبلیغ فقط پس از نصب اپلیکیشن هزینه پرداخت کند.
هزینه به ازای هرعمل (CPA) نرخ ثابتی است که یک ناشر تبلیغ به یک شبکه تبلیغاتی پرداخت می کند هنگامی که یک کاربر یک رویداد از پیش تعیین شده که پس از نصب رخ می دهد ، مانند ثبت نام یا خرید درون برنامه ای (IAP) ، را کامل می کند. بنابراین در حالی که هر دو مدل هزینه پیش تعیین شده هستند ، تمرکز هر کدام از آنها بر روی بخش های مختلفی از مسیر کاربران در قیف فروش قرار دارد.
با وجود ارتباط نزدیک با CPI ، هزینه مؤثر هر نصب (eCPI) نیز یک معیاری هست که برای محاسبه هزینه هر نصب اپلیکیشن از یک کاربر جدید استفاده می شود.
دو تفاوت اصلی eCPI عبارتنداز:
محاسبه eCPI سخت تر است زیرا این معیار اجزای بازاریابی وایرال (viral marketing) در یک کمپین را در نظر می گیرد ، که همچنین به آن “ضریب “K می گویند.
بازاریابان اپلیکیشن در سراسر جهان مایلند CPI را در کمپین های خود کاهش دهند تا بازده هزینه تبلیغات (ROAS) و در نهایت بازگشت سرمایه (ROI) خود را افزایش دهند. نگران نباشید، در زیر ما برخی از بینش ها را در مورد اینکه چگونه بازاریابان می توانند هزینه هر نصب را کاهش دهند، فهرست کرده ایم.
این 5 متغیر را که بر کمپین های CPI شما تأثیر می گذارند، همیشه در نظر بگیرید:
CPI بسته به منبع رسانه ای که یک شبکه تبلیغاتی استفاده می کند، در نوسان است. نرخهای هر پلتفرم تبلیغاتی با توجه به خدمات تبلیغاتی و رسانه هایی که با آنها همکاری دارند متغیر میباشد.
دسته بندی اپلیکیشن شما به شدت بر CPI کلی کمپین های شما تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، بازیهای کژوال (Casual games) که یک بازی ویدویی است که برای گروه خاصی در نظر گرفته نشده است معمولاً دارای CPI قابل توجهی بالاتر از یک اپلیکیشن تجارت الکترونیک هستند.
آیا میدانستید که برنامههای iOS و برنامههای اندروید در CPI تفاوت زیادی دارند؟ تحقیقات نشان می دهد که کاربران اپل تمایل بیشتری به خریدهای درون برنامه ای نسبت به کاربران اندروید دارند، به این معنی که کمپین های نصب شده برای iOS از نظر CPI روند بالاتری دارند.
شاید به نظر عجیب بیایید، اما CPI بسته به کشور یا منطقه متفاوت است. به عنوان مثال، ایالات متحده بالاترین هزینه را برای این معیار دارد، که با توجه به رقابت سخت اپلیکیشن در بازار آمریکا منطقی است.
از تبلیغات بنری گرفته تا تبلیغات قابل پخش، تا تبلیغات ویدئویی با پاداش، نوع تبلیغات یک کمپین به طور قابل توجهی بر CPI آن تأثیر می گذارد زیرا کاربران به طور متفاوت با هر کدام تعامل دارند. به عنوان مثال، ویدیوهای پاداش معمولاً دو برابر مؤثرتر از تبلیغات فول اسکرین هستند، اما احتمالاً هزینه بیشتری خواهند داشت.
قبل از تعیین اهداف خاص کسب و کار خود، عملکرد برنامه خود را با بنچمارک های صنعت برای CPI مقایسه کنید.
بر اساس سایت Business of Apps، این آخرین آمار کلیدی میانگین هزینه هر نصب است: