شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) در زمینه بازاریابی دیجیتال، معیارهایی هستند که برای ارزیابی عملکرد یک اپلیکیشن موبایل یا سایت و کسب و کار گسترده اطراف آن ها استفاده می شوند. شاخص های عملکرد کلیدی بازاریابی شامل عوامل داخل اَپ یا سایت (مانند حفظ مشتری، مانیتایز کردن و تعداد کاربران فعال)، عوامل خارجی (مانند امتیازهای بررسی و رتبه بندی نمودار) و شاخص های کمپین (مانند نرخ کلیک و هزینه کمپین) می باشند. همچنین معیارهای شاخص کلیدی عملکرد می توانند شامل نمایش ها (Impressions)، کلیک ها، نصب ها، بازنشانی ها،سشن ها (sessions) و رویدادهای فعال شده باشند که برای محاسبات بیشتر استفاده می شوند.
معیارهای شاخص کلیدی عملکرد برای تبلیغ کنندگان و بازاریابان به دلایل مختلفی مهم هستند تا موفقیت یک کسب و کار را تعیین کنند. معیارهای شاخص کلیدی عملکرد بازاریابی به حرفه ای ها در سراسر کسب و کارها کمک می کنند تا اهداف خود را تعیین کرده و اندازه گیری کنند که چقدر کسب و کار در دستیابی به آن ها موفق بوده است. با تعیین یک مجموعه واضح از شاخص های کلیدی عملکرد، کسب و کارها می توانند به توسعه دهندگان، بازاریابان، مدیران محصول و حرفه ای های دیگر کمک کنند تا درک کنند که بر روی چه چیزی کار کنند یا چه چیزی را بهبود بخشند.
KPI در دیجیتال مارکتینگ، بخشی اساسی از بهبود عملکرد اپلیکیشن یا سایت در چرخه محصول و کمپین های بازاریابی دیجیتال هستند. بررسی و متناسب سازی شاخص های کلیدی عملکرد مانند حفظ مشتری و طول عمر مشتری در کنار کمپین هایی که آن ها را به دست آورده اند، به یک کسب و کار کمک می کند تا جاهایی که نیاز به بهبود دارند مانند تجربه کاربری یک اپ یا سایت (UX) یا عملکرد کمپین را شناسایی کنند.
خدمات شاخص کلیدی عملکرد Opoint به طور خاص برای کمک به کسب و کارها در ردیابی، تجزیه و تحلیل و پاسخ به شاخص های عملکرد کلیدی خاص ایجاد شده است. این به بازاریابان کمک می کند تا اطلاعات دقیق در مورد عملکرد یک اپ یا سایت یا کمپین های تبلیغاتی مرتبط با آن را دریافت کنند، قبل از اینکه بتوانند از آن برای اهداف متعددی استفاده کنند (مانند تقسیم بندی داخلی، پشتیبانی از تحقیقات اضافی یا کمک به گزارش دقیق در مورد عملکرد).
این خدمت به بازاریابان امکان می دهد تا سه نوع درخواست را انجام دهند، هر کدام از آن ها شاخص های کلیدی عملکرد کمی متفاوتی را برای نظارت فراهم می کند. اولین درخواست پرس و جوی کلی است که معیارهایی مانند کلیک ها، سشن ها و نصب ها و همچنین معیارهای دیگر مرتبط با بازنشانی و تقلب ارائه میدهد. دومین درخواست رویدادها است که ارقام مربوط به نرخ تکمیل در رویدادهای داخل برنامه مانند خریدها یا ثبت نام ها را بیرون می کشد. درخواست سوم که مربوط به کوهورت یا گروه ها است، به بازاریابان امکان می دهد تا داده های مربوط به گروه ها و بخش های خاص را بیرون بکشند.
با استفاده از خدماتی مانند این همراه با یک برنامه بازاریابی دقیق به ویژه یکی که شاخص های کلیدی عملکرد را برای نظارت دقیق انتخاب کرده است ، بازاریابان باید بتوانند به درستی عملکرد برنامه و کمپین های بازاریابی خود را نظارت و ارزیابی کنند.