SEO مخفف Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو برای سایت ها می باشد که به مجموعه ای از روشها اشاره دارد که با بهینه سازی داراییهای دیجیتالی مختلف، قابلیت دیده شدن و کشف شدن در موتورهای جستجو را بهبود میبخشد. سئو شامل مجموعه ای از داراییهای بازاریابی محتوا است که شامل وبسایت ، صفحات فرود (landing pages) ، وبلاگها و رسانههای اجتماعی ارگانیگ است. هدف ، افزایش حضور آنلاین کسب و کار شما و جذب کاربران بالقوه است که در جستجوی راه حلها یا اطلاعات مرتبط با کسب و کار شما هستند.
بهینه سازی فروشگاه برنامه (ASO) و SEO به طور نزدیکی مرتبط هستند اما هر کدام اهداف متمایزی دارند. ASO به بهینه سازی حضور اپلیکیشن شما در فروشگاههای برنامه (مانند فروشگاه برنامه Apple یا Google Play) اختصاص دارد، در حالی که SEO شامل مجموعه ای گسترده تر از داراییهای دیجیتال است. با این حال، این دو یکدیگر را در موارد زیر تکمیل میکنند :
جستجوی کلمات کلیدی : هر دوی ASO و SEO نیازمند جستجو در مورد کلمات کلیدی هستند تا عباراتی که کاربران بالقوه در جستجوی آنها هستند را شناسایی کنند. وارد کردن این کلمات کلیدی در لیست فروشگاه برنامه و داراییهای محتوای وبسایت ، قابلیت دیده شدن محتوای شما را افزایش می دهد. با این حال، کلمات کلیدی که باید برای بهینه سازی محتوای خود استفاده کنید بین هر فروشگاه برنامه برای ASO و هر نوع دستگاه برای SEO متفاوت خواهد بود.
پیام رسانی با ثبات : حفظ ثبات در پیام رسانی بین لیست فروشگاه برنامه، وبسایت، صفحات فرود و پستهای وبلاگ شما، ارزش ارائه شده توسط کسب و کار شما و هویت برند آن را تقویت میکند که میتواند بر اعتماد کاربران و اینگیجمنت آنها تأثیر مثبتی داشته باشد.
مسیر کاربر : سئو به شما کمک میکند که محتوایی را ایجاد کنید که کاربران را در مراحل آگاهی، در نظر گرفتن و تصمیم گیری از مسیر کاربر (User journey) هدایت کند و تلاشهای ASO شما را در تبدیل مشتریان علاقه مند به نصب اپلیکیشن تکمیل کند.
سئو با معیارها و عوامل رتبه بندی استفاده شده توسط الگوریتمهای موتورهای جستجو هماهنگ میشود. این الگوریتمها مجموعههای پیچیده از قوانین و محاسبات هستند که ترتیب نمایش نتایج جستجو هنگامی که کاربر یک پرسسش وارد میکند را مشخص میکنند. بازاریابان این معیارها را با استفاده از ابزارهای سئو مانند SEMrush، Google Analytics، Moz و Screaming Frog تجزیه و تحلیل میکنند تا تنظیمات استراتژیکی را برای بهبود فرصتهای یک صفحه وب برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو انجام دهند.
این بهینه سازی شامل چندین استراتژی کلیدی سئو است، از جمله:
هدف نهایی این است که یک صفحه وب را ریسپانسیو در موبایل، مرتبط، معتبر و کاربر پسند بسازید تا موتورهای جستجو ارزش آن را تشخیص داده و در پاسخ به جستجوهای کاربران مرتبط، آن را با اولویت بالا قرار دهند. سئو سایت یک فرآیند پیوسته است، زیرا الگوریتمهای جستجو به طور مداوم تکامل میکنند و نیاز به تنظیمات مداوم برای حفظ یا بهبود رتبه بندی دارند.
پیاده سازی سئو سایت در طراحی سایت برای کسب و کار شما چندین مزیت مهم را به همراه دارد:
افزایش قابلیت دیده شدن : تکنیکهای سئو به کسب و کار شما و داراییهای محتوای مرتبط کمک میکنند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. این افزایش دیده شدن می تواند منجر به ترافیک ارگانیک بیشتر شود و قابلیت کشف وبسایت شما را افزایش دهد.
افزایش اعتبار : حضور آنلاین به خوبی بهینه شده، از جمله طراحی وب سایت اختصاصی و پست های بلاگ آموزنده، کسب و کار شما را به عنوان یک راه حل قابل اعتماد و معتبر در چشم کاربران بالقوه معرفی می کند.
کمپین های سفارشی : صفحات فرود کمپین بهینه سازی شده برای سئو به شما امکان می دهد تجربه کاربری شخصی سازی شده برای مخاطبان هدف ایجاد کنید و اثربخشی تلاش های بازاریابی خود را افزایش دهید. کاربرانی که اشتراک گذاری کوکیها را انتخاب کردهاند، میتوانند با یک صفحه فرود بهینه سازی شده برای تبدیل مجدد هدف قرار گیرند و آنها را به پایین قیف فروش هدایت کند.
ارزش بلند مدت : محتوای با کیفیت تولید شده از طریق سئو به جذب کاربران در طول زمان ادامه میدهد. این رویکرد پایدار تضمین می کند که کسب و کار شما مرتبط برای موتورهای جستجو و رقابتی باقی می ماند.