مرحله اول هوشمند سازی و اتوماسیون، جمع آوری همه داده های خام سودمند اعم از متن، صدا، تصویر، فیلم، سیگنال و … می باشد. به هر میزان داده های ورودی به یک سیستم هوشمند بیشتر و کامل تر باشد عملیات استخراج و مراحل بعدی دقیق تر و با نتیجه بهتری همراه خواهد بود، اما گاهی جمع آوری داده ها به سادگی ممکن نیست زیرا بسیاری از اطلاعات در دسترس مستقیم صاحبان کسب و کار نبوده، مانند داده هایی که در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده توسط کاربران تولید شده است و یا داده های وبسایت های خبری، داده های وبسایت های رقیب و …
تمرکز این گونه از خدمات Opoint تنها روی جمع آوری داده نیست، Opoint می کوشد این داده ها را به طور اصولی با کمترین هزینه زمانی و منابع، جمع آوری نموده و به طوری ذخیره سازی نماید که استفاده از آنها برای کارفرما به سادگی و به سرعت ممکن باشد.
همچنین جمع آوری داده هایی مانند داده های تجهیزات فعال در شبکه های IOT و … نیز نیاز به Solutionهای هوشمندی دارد که گاها مشتریان را به سمت Opoint کشانده است.
پردازش داده های عظیم جمع آوری شده و استخراج اطلاعات مفید و قابل اتکا، ساختار بخش قابل توجهی از Solutionهای Opoint را در بر دارد. برای مثال Tagگذاری افراد حاضر در یک عکس به کمک پردازش تصویر، داده های خام یک تصویر را برای کسب و کار، تبدیل به اطلاعات مفید می نماید و یا برآیندگیری از انبوه توییت های کاربران فعال نسبت به یک مساله میتواند دید خوبی ارائه نماید که هزاران هزار کاربر مجموعا نسبت به این مساله چه دیدی دارند. به هر میزان داده های بیشتر می شوند از ارزش تک تک آنها کاسته می شود و اطلاعات استخراج شده از آنها ارزش به مراتب بیشتری پیدا می کنند.
پیش بینی و تخمین آنچه در آینده رخ می دهد یکی از مسائل مهم کسب و کارهاست که با ظهور تکنولوژی های جدید و هوش مصنوعی توجه بازارهای مختلف به این دانش را جلب نموده است. امروز مشتریان ما تنها مسالشان پیش بینی هواشناسی و یا روند حرکت بازارهای مالی به صورت خیلی کلی نیست. دقت در پیش بینی و گسترش مسائل از چالش های مهم Opoint است که توسط مشتریان از ما مطالبه می شود. پیش بینی تصادم در سیستم های کنترلی بزرگ، تخمین میزان کشش بازار سلامت نسبت به یک داروی جدید، پیش بینی روند درمان بیماریها در محیط شبیه سازی محصولات درمانی و ده ها مساله پیچیده دیگر هر روز توسط مشتریان از Opoint درخواست می شود. با تمام توان تلاش می کنیم برای این مسائل راه حل های مناسبی را ارائه نماییم تا کارفرما نتیجه مناسب را از این پیش بینی ها بدست آورد و تصمیمات کلیدی کسب و کار خود را بر اساس آنها اتخاذ نماید.
بخشی از نیاز مشتریان ارائه هوشمندانه پیشنهاداتی است که به کمک آنها بتوانند بهره وری کسب و کار خود را افزایش دهند، برای مثال کسب و کارهای Ecommerce همواره برای افزایش نرخ تبدیل خود و کاهش هزینه های بازاریابی می کوشند، در این راه ارائه پیشنهادات هوشمندانه به کاربران با توجه به مشخصه ها و رفتار کاربر کمک شایانی به خرید بیشتر توسط یک مشتری می نماید و یا پیشنهاد سرمایه گذاری روی انبوهی از گزینه ها در بازارهای مالی داخلی و بین المللی از دیگر نمونه هایی است که توسط مشتریان از Opoint خواسته شده است.
نمود کامل یک کسب و کار نوین اتوماسیون فرآیندهای آن است. کسب و کارهای جدید بدان جهت می توانند رشد قابل توجهی نسبت به بیزنس های سنتی داشته باشند که بخشی و یا گاها اکثر فرآیند های خود را اتوماتیک نموده اند. یک سوپر مارکت آنلاین از آنجایی رشد چند هزار درصدی را در 2 سال تجربه میکند که میتواند هزاران مشتری را در لحظه به کمک اتوماسیون خدمات دهی نماید. اما آنچه امروزه مشتریان از Opoint طلب میکنند یک سیستم اتوماتیک ساده مانند وبسایت فروش و یا پلتفرم CRM نیست، بلکه مشتریان از Opoint درخواست Chat Bot های هوشمند دارند تا بتوانند با کمترین هزینه منابع انسانی، عملیات پشتیبانی از مشتریان خود را صورت دهند، همچنین مشتریان صنعتی از Opoint درخواست اتوماتیک کردن فرآیند سفارش گذاری مواد اولیه با توجه به موجودی انبار مواد اولیه و نرخ تولید خط تولید خود را دارند. مسائل هر روز پیچیده تر از دیروز می شوند و همواره می کوشیم بتوانیم راهکارهایی ارائه کنیم که پاسخگوی مسائل پیچیده کارفرمایان باشیم.